Het belang van een goede tekst

Als tekstschrijver kom ik het veel tegen: een prachtige website, goede foto’s, soms een mooie video en heldere details. De website komt professioneel en persoonlijk over, tot ik begin te lezen….

De eerste opslag is heel belangrijk, maar vergeet absoluut de tekst niet. In een paar inleidende zinnen moet duidelijk zijn wat jouw bedrijf of instelling te bieden heeft. Een lezer neemt bijna nooit de moeite om een lange lap tekst te lezen zonder dat die bestaat uit koppen en alinea’s.

Het is zelfs zo dat mensen binnen een paar seconde een tekst scannen en dan besluiten of ze verder lezen of afhaken. Bizar hé! Je kunt dus nog zoveel bezoekers aan je website hebben, maar als ze niet lezen wat jij ze te bieden hebt, heb je er niks aan. Gebruik die seconden dus goed!

Zorg voor een korte heldere inleiding of een zin die eruit springt, waardoor mensen persé meer willen weten en verder lezen. Als ondernemer weet je welke doelgroep je wilt bereiken. Zorg er voor dat juist die mensen nieuwsgierig raken naar wat jij ze wil vertellen. Ik help je hier graag bij.

 

Maakt Media maakt:

  • Webteksten  Letterlijk de inhoud van je website. Goede webteksten vertellen waar jij voor staat en overtuigt bezoekers waarom ze voor jouw product of diensten moeten kiezen.
  • Nieuwsbrieven   Het versturen van nieuwsbrieven kan een middel zijn om mensen aan je te binden, mits je vooraf goed je doel bepaalt.
  • Artikelen  Een informatief artikel in een blad of krant kan jouw bedrijf of instelling op een andere manier in de schijnwerpers zetten. Daarnaast maak ik ook artikelen voor journalistieke media. 
  • Interviews  Een mooi geschreven interview kan een prachtige manier zijn om jouw verhaal of boodschap te vertellen.
  • Social media  Facebook, twitter, instagram, allemaal kanalen waarop jij je als bedrijf of persoon kunt profileren. Maar elk kanaal heeft zijn eigen doelgroep en toon. Wat op twitter werkt, doet dat niet op facebook. Het is daarom belangrijk je boodschap op de verschillende kanalen op andere manieren te plaatsen. 
  • Redigeren  Het kan zijn dat je zelf al teksten hebt, maar je wilt deze graag nog verder laten aanscherpen door een expert. Ook dit kan ik voor je doen.  

Werkwijze:

  • We maken een vrijblijvende afspraak, daarin bespreken we het doel van de tekst en sparren we samen over ideeën.
  • Na de kennismaking heb ik een beeld van jouw bedrijf, product of dienst. Ook ken ik je doelgroep.  Ik maak een offerte, dit kan zowel per opdracht als op urenbasis.  Ook het aanleveren van bijpassend beeldmateriaal is mogelijk. 
  • Ik ga voor je aan de slag. Ik doe research en interviews waar dat nodig is en begin dan met schrijven.  
  • De voorlopige tekst is klaar en wordt gemaild. 
  • Aan- en opmerkingen kunnen worden gemaakt. Daarna ga ik aan de slag met de definitieve versie. 
  • De tekst is klaar en wordt aangeleverd voor de gewenste deadline.